RESTORAN POS YAZILIMI AVANTAJLARI NELERDİR?

09 Şubat 2021
Restoran POS Yazılımı Avantajları Nelerdir?

Restoran Pos Sistemlerinin içerisinde bulunması gereken birçok temel özellik mevcuttur. Restoran pos sistemleri günümüzde bütün hacimlere sahip, restoran, kafe, bar, paket servis restoranları, fast food, pastane, sosyal tesis ve kantin gibi işletmelerin günümüzde kullanma zorunluluğu olan yazılım programlarıdır.

Restoran Pos Yazılımı Neden Tercih Edilmeli ve Avantajları Nelerdir?

Restoran POS yazılımı, Adisyon kaçak ve kayıplarını engeller, maliyetin basit bir biçimde hesaplanmasına yardım eder, kaçak ve kayıp takiplerini detaylı yapar, Zincir şubeli yönetimleri destekler. Ayrıca şubeler arasında sipariş olanağı yaratır. Paket servis hizmetleri sunar. İşletmelerin, bütün süreçlerini eksiksiz bir biçimde sürdürerek müşteri memnuniyetine olanak sağlar. Restoran otomasyon sistemlerini kullanan işletmeler akıllı satış yöntemini kullanmış olur ve dünyanın birçok noktasından sistemlerini görüp yönetebilir.

Bulut sistemleri sayesinde mobil dünyaya geçiş sağlayıp, Restoran Otomasyon sistemleriyle, uçtan uca yönetilen süreçleri tek bir elde toplar ve depolar. Yapay zekâ sayesinde işletmelerin kâr Marjı yükselir ve müşteri memnuniyeti konusunda işletmeler zirveye ulaşır. Böylelikle daha çok kazanan ve zarar etmeyen işletmeler çoğalmış olur.

Restoran Pos Sistemlerinin Temel Özellikleri

Misafir ağırlayan bütün işletmeler genellikle daha fazla kazanç sağlamak adına iyi bir hizmet verme durumundadırlar. Böylelikle işletmelere kontrollü bir iş akışı kazandırmak son derece önemlidir. Kontrollü iş akışından dolayı geliştirilen restoran otomasyon sistemleriyle çalışmak isterler. Böyle durumlarda temel özelliklerinden ötürü öne çıkmış birkaç tane başlık dikkat çekmektedir. Bunlar;

• Paket sipariş

• Raporlama

• Personel Takip

• Stok maliyeti

• Muhasebe

• Sipariş yönetimi

Böylelikle işletme sahiplerinin, temel özelliklerle, sistemlerin imkân tanıdığı ölçülerde kendilerini kontrollü bir biçimde yönetirler. Fakat bütün restoran pos sistemleri işletmelere uygun olup olmadıklarını, yeterli seviyede yardımcı olup olmadığını gözlemlerler. Temel özellikler dışındaki özellikler işletmelere birçok avantaj sağlamaktadır. Bu özellikler konuk ağırlama durumlarında sizlere oldukça fazla yararlı olur.

Restoran Pos Sistemlerinde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?

ModPOS restoran pos sistemlerinde gerekli olan bütün özellikleri sizlere sunarak en iyi şekilde yararlanmanızı sağlar. Bu özellikler sayesin işletmeleriniz müşteri memnuniyetini sağlar ve personellerinizin omuzlarından büyük bir yük kalkmış olur.

Müşteri Ekranı

Müşteri ekranı sayesinde kolayca tahsilat yapılabilir. Hesap Ekstrelerini paylaşabilir ve mutabakat yapılabilir. Yapılan Online resmi işlemlerin öncesinde onay alabilirsiniz. Ayrıca ödeme anımsatmaları rahatlıkla yapılabilmektedir.

Grafik Ürün Raporları

Grafik ürünlerin satış raporlarıyla verilerin grafik şablonlarla ölçümler, kategorik olarak ürünler bazında ve reçete bazında izlenebilir. Ayrıca günün belirli saatlerinde ürün gruplarında hangi menülerin alındığı ve en çok hangi ürünlerin tercih edildiği ya da en az hangi ürünlerin seçildiği, hangi ürünlerin satılmadığı grafik raporlama Modülleri üzerinden görüntülenebilir.

Paket Servis Modülleri

Kaydı olan müşterilerin sipariş geçmişleri ve tüm bilgilerini görüntüleyebilirsiniz. Günlük olarak satış raporlarına ulaşıp, satışları filtreleyip, dönemsel satış raporlarını rahatlıkla çıkarabilirsiniz. Paket servis takibi Modülü sayesinde, kafe, restoran fast food, lokantalarda masa servisi ve paket servis Modüllerinden elde edilen gelir kalemlerini ModPOS paket servis Modülüyle birer birer değerlendirmeye alıp paket servislerinizin verimliliğini ölçebilirsiniz.

Grafiksel Gün Sonu Raporları

Grafiksel gün sonu raporlarıyla sayısal olan değerlerin çıktısı alınarak, gün sonu işlemlerini tamamlayıp ulaşılan grafiksel bilgilerin yer aldığı ekrandır. Raporlama ekran sayesinde gün sonunda oluşan değerli daha uygun bir şekilde ve daha veriye dayanan değerlerin tamamlanmış olduğu ve bütünleştiği şekillerde görebilirsiniz. Yüzdelik hesaplamalar sonucu çıkan oranlara bakabildiğiniz gün sonu raporlarının yanında bir de grafiksel açılarla bakıp, durum değerlendirmesi yapılabilir.

Yemek Sepeti Entegrasyonu

Yemek sepeti Entegrasyonuyla birlikte gelmiş olan siparişler, onay sonrasında otomatik işlemle birlikte restoran yazılımına eklenmektedir. Ayrıca gelen siparişlerin çıktısı restoranların istenen bölümüne kolaylıkla iletilebilir. Raporlar sekmesi, yemek sepeti üzerinden kâr onarını ya da zarar var ise bu durumu detaylı bir şekilde sunmaktadır. Yemek sepeti üzerinden gelen siparişlerin takipleri kolaylıkla yapılabilir ve kuryelerin takibini sağlayabilirsiniz.

Grafiksel Raporlar

Günün belirli saatlerinde yoğun ve yoğun olmayan zamanların görülmesini sağlayan rapor modüldür. Ayrıca saat bazında sizlere birçok detay sunar ve ayrıca bu grafiksel veriler sayesinde, paket servis siparişlerinin yoğunluğunu da bu sistemlerle ölçmek mümkündür. Veriler istediğiniz zaman diliminde veri tabanına uygun bir biçimde saatlik olarak sizlere sunulmaktadır.

Fiyat Değiştirme Raporları

Fiyat değiştirme raporlarının ekranından, stoklarda bulunan fiyatlarda herhangi bir değişim söz konusu ise raporlama sistemleriyle bütün değişiklikleri görebilirsiniz. Raporlama bölümüne filtre uygulayabilir ve personeller tanımlıysa, personellerin hangi stoklar ile alakalı fiyat değişikliği yaptığını görebilmeniz mümkündür. Bu durum sizlere sizin kontrolünüz dışında yapılmış değişikliklerin detaylı listesinden her an haberdar olmanızı sağlamaktadır.

Pos Terazi Sistemleri

Pos Terazi uyumluluğundan dolayı borçlular ve toptancıların hesap takipleri sağlanmış olur. Pos terazilerden, aylık, haftalık ve yıllık olarak raporlar alabilirsiniz. Böylelikle hem kâr hem de zarar analizlerini gerçekleştirebilirsiniz. Bütün işlemleri ModPOS terazi sistemleri sayesinde kolay bir şekilde yapılabilir.

Terazi Entegrasyonu İşlemleri

İşletmelerin gram, kilo hesaplarıyla müşterilere ulaştırdığı ürün gruplarının birim fiyatları üzerinden değil, gramaj üzerinden hesaplayan terazilerin otomasyon sistemleriyle yapılan Entegrasyon çalışmalarıdır.

Stok Takip Sistemleri

Stok takip sistemleri işletmelerin maliyetlerini en düşük seviyeye indiren yönetme biçimleridir. İşletmelerin depolara giren ürünleri ve ürünlerin nerelerden geldiğini işletmelerin hangi bölümlerine girip raporlandığını görebilirsiniz. Ayrıca stok takip sistemleri sayesinde depolarınızı takip etmeniz mümkündür. Bütün raporları hızlı bir biçimde Word, excel, pdf, txt dosyalarıyla kayıt altına alabilir ve raporları mail sistemi üzerinden gönderebilirsiniz.

Masa Bölme Değiştirme İşlemlerinin Raporları

Servis personelin almış olduğu siparişleri kapatmaması, farklı masaların siparişlerini, kapatılmayan masalara aktarma durumu ya da mevcut olan siparişleri bölmesiyle gün sonunda kahve ve çay gibi takip edilmesi kolay olmayan ürünlerin alınan hesapların kasaya girişi yapılmadan, iyi niyetli olmayan servis personellerinin ceplerinde kalması durumudur. Bu sebepten ötürü, MODPOS restoran otomasyon sistemler, her bir servis personelinin gün içerisinde bütün adımları raporlamasına, kaç defa masanın değiştiği, kaç kez sipariş bölme işlemlerinin yapıldığı işletme sahiplerine bu raporların olduğu ekran ile teslim edilmektedir.

Personel Maaşlarının Takip Sistemleri

Personel maaş takip sistemler, servis ve mutfak personellerinin ve vale hizmeti sağlayan personellerin ve bütün işletme kadrosunun giriş çıkışlarını tutmaktadır. Böylelikle ay sonunda ya da haftalık ödemelerin yapıldığı işletmeler hafta sonunda personel maaş hesaplaması, tahminlerden daha kolay şekilde gerçekleşir. Bahsedilen raporlama sitemlerinden avans, prim gibi ek ödemelerinde görülmesini sistem üzerinden kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Tedarikçi Borçlarının Takip Yönetimi

Tedarikçi Takip raporu sayesinde bütün alımlar ve ödemelerin performanslarını izleyip takibe alabilirsiniz. Ayrıca restoran otomasyon programları MODPOS rapor menüleri üzerinden en çok ziyaret ettiğiniz ve rapor olarak tedarikçi borcunun takip raporları, bütün içerideki faturalarında izlenmesini sağlayan sayfadır.

Kâr ve Zarar Raporları

İşletmenin performansını ölçmek açısından oldukça detaylı bir rapor seçeneğidir. Vergilerin temeli için oldukça gereklidir ve kılavuz niteliği taşır. Eğer ortaklı bir işletmeye sahipseniz, kâr dağılımı konusunda oldukça kaliteli bir işlem gerçekleştirir. İşletmelerin büyümesi ya da hacmini kaybetmesi gibi kararların alınmasında kritik bir rol oynar ve sizlere işletmeniz konusunda bütün gerçekleri olduğu gibi gösterir. Gelir tablosunun düzenlenmesi konusunda oldukça belirleyici bir role sahiptir. Bu yüzden MODPOS sayesinde işletmelerinizin bütün gerçek rakamlarını öğrenebilirsiniz. Güncel ödenek miktarlarının işletmenin nereye ne kadar harcama yapıldığı ve detaylı raporlama sistemleri bu sistem sayesinde belirlenir.

Borçlu Hesaplarının Takip Sistemleri

İşletmelerinizi ziyaret eden misafirlerin ödeme anında, bazı durumlarda kart limitleri yetersiz kalabilir, bazı durumlarda parası çıkışmayabilir, bazen hatırlı müşteri olan bu kişilerin ödemeleri daha sonra alınabilir. Bunların hiçbiri olmayabilir de, kurumsal olarak anlaşmalı olduğunuz müşterilere aylık olarak hizmetler sağlayabilirsiniz. İş yerlerinin verdiği siparişleri gönderip, ödemeleri aylık olarak planlayabilirsiniz.

Bazı durumlarda yemek sepeti kullanan işletmeler, sistem üzerinde kalan ve ay sonunda alacakları bakiyeyi takip etmek isteyebilir. Bütün bu kanalların tek sayfa üzerinden görülmesi mümkündür. Borçlu hesaplar takip sistemleri raporlar menüsü üzerinden borçlu hesapları görüp takibe alabilirsiniz.

İade ve İkram Raporları

Bütün İşletmelerde düzenli olarak gelen birçok müşteriye yemek yedikten sonra bazı durumlarda kahve ve çay ikram edilebilmektedir. Bazı zamanlarda tatlı parası alınmamaktadır. Bazen de çocukların yediği yemekler ikram edilmektedir. Bunun gibi durumlar gün içerisinde defalarca olunca ve aylık olarak bir hesaplama yapılınca, sayılar ve stok seviyeleri maliyetleri doğrudan etkilediği için mutlaka kontrol altında tutulup, raporlanması gerekir.

Bu yüzden ikramların düzenli olarak raporlanması gerekir. Ayrıca ikram raporu ModPOS restoran sistemlerinin en çok kullanım tercihi yapılması gereken ekranlardan biridir. İkram raporları kadar iade raporları da gereksinim duyacağınız rapor tiplerindendir. Müşterilerin vermiş olduğu siparişleri beğenmemesi ve değişim talep etmesi gibi iadeler istenebilir. Bu tarz durumların ve bu gibi iadelerin de mutlak suretle MODPOS sistemine girilmesi ve raporlanması gerekir. İşletmelerin gün, hafta ve ay sonunda isterse yıllık olarak iade maliyetlerinde ya da ikram maliyetlerinde görülmesi kâr ve yazar ilişkileri ciddi olarak önem arz eder.

Kasa Raporları

Gelir, gider ve devir toplamının ve bugünkü kasa toplamı görülebilir ve bütün yapılan nakit hareketlerin otomatik bir şekilde kasayla ilişkilendirilir ve gün sonunda bu bölümden takip edilerek kontrolü yapılabilir. Ayrıca bu işlemler işletmelerin günlük olarak yaptıkları en önemli faaliyettir. Giren ve çıkan nakit akışının özet ekranlarıdır. Restoran otomasyon sistemlerinden olan MODPOS kasa rapor eklentileriyle bütün işletmelerin günlük olarak akışlarını doğru ve eksiksiz bir biçimde sizlere sunmaktadır.

Departman Bazlı Ürün Satış Raporları

ModPOS restoran otomasyon sistemleriyle Departman Bazlı ürün satış raporları çekip sizlere her kategori için satışlarınızı raporlayıp, Bu sistemler işletmelerinizin hangi satış kanallarıyla kazanç sağladığını ve kâr oranının ne kadar olduğu ve hangi satış kanallarının sizler için kârlı olduğunu gösterir.

Personel Satış Raporları

Bu ekranlarla işletme sahipleri ya da işletme müdürleri istediği zaman diliminde istedikleri servis personellerinin gün, hafta, aylık olarak kategorik bir şekilde satış raporlarını görebilir. Personellerin ne kadar satış yaptığını gösteren bu sistemler sayesinde personellerinizin performansı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Drive Yedekleme İşlemleri

İşletmeye ait olan bütün bilgilerin, Google hesabınız sayesinde her gün düzenli olarak depolanır ve veri tabanına gizlenir. Böylelikle bilgileriniz gün gün arşivlenip güvene alınır. Google Drive yedekleme işlemleri bilgilerinizi günlük olarak sizlere ait olan bir Google hesabına veri olarak yedekleyip güvene alır. Bu bilgilerin arşivlenip yedeklenmesi MODPOS alt yapı güvencesiyle sağlanır.

Stok Alım Raporları

Kritik stok seviyesi, alış fiyatı, sipariş yönetimi gibi önemli konularda sizlere oldukça yardımcı olur. Stok Alım raporlarıyla hesapların düzenli bir şekilde yapılmasını sağlayıp, satışlara yön verebileceksiniz. Ayrıca stok raporlarını ürünler bazında yapabilecek ve reçeteyi detaylı inceleyebileceksiniz. Böylelikle tedarikçilerin maliyetlerini düşürme konularından kendinizi muhafaza edebilirsiniz.

Gelir Gider Takip Sistemleri

Gelir ve giderler, maaş ve avanslar, banka evrakları ya da cari hesap evrakları, banka ve kasa hareketleri gibi birçok konuya hâkim olan ve sizlerin haberi dışında kasaya giren ve çıkanı başkasının kontrol edemeyeceği şekilde oluşturulan sistemdir.

Ürün Satış Raporları

İşletme yetkililerinin yaptığı cironun ürün ve satış olarak ulaştıkları raporlama sistemleridir. Ayrıca standart ürün satış raporlarına ek olarak adet bazında birer birer ürünlerin satış miktarları ve ürün satış oranlarını yüzdesel olarak gösteren raporlardır. ModPOS restoran otomasyon sistemleri, ürün satış raporları ekranında, adisyon üzerinden satılmış olan ürünlerin birim/fiyat ve total miktarı biçimde rapor alınmasını sağlar. Bazen misafirlere ikram edilmiş, ikram gideri içinde yalnızca İkram seçeneklerini listeleyebileceğiniz seçenekler üzerinden ikram raporlarını görüntüleyebilirsiniz.

Gün Sonu Raporları

Bu raporları işletmelerin gün içerisindeki bütün işlemleri detaylı olarak aldığı raporlardır. Fakat işletmeler tarafından gün sonu alınmaması durumunda işletmeler sonraki gün kasalardan satış gerçekleştiremezler. Bu yüzden işletme yetkililerinin gün sonu raporu alması gerekir. MODPOS restoran sistemleri sayesinde her gün yapılan işlemleri pos üzerinden gün sonu raporları olarak alıp işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle iş akışları aksamaz ve süreçleriniz aynı şekilde devam edebilir.

Mobil Uygulamalarla Sipariş Takip Ekranı

Ürünlere erişim sağlamak, menüden istenen ürünün seçilmesi gibi gelişmiş olan yönetim paneliyle sipariş takibinin yapıldığı ekran kullanım kolaylığı bakımından oldukça iyi tasarlanmıştır. Böylelikle siparişlerin giriş ve çıkışlarının yapılması, iptal edilmesi gibi değişiklikleri bu ekran sayesinde kolayca gerçekleştirebilirsiniz.

Maliyet Raporları

Personeller, genel harcamalar, stok maliyetleri, operasyon harcamaları gibi birçok konu başlığını sizlere detaylı bir şekilde sunmaktadır. Maliyet raporları sayesinde sizlere, ürün maliyetlerini hesaplama da, ürünlerin reçetelerinin ne kadar mal geldiğini ve kâr oranlarını hesaplayabilen raporlardır. Doğru bir maliyet hesabı yapabilirsiniz. Ayrıca almış olduğunuz ürünlerinizin reçete üzerinden birleşmesi ve ürünlerin yapımında harcanmış olan servis süreleri ve zaman maliyetleriyle birlikte detaylı hesaplamalar elde edilebilir.

Patron Modülü

İşletme sahiplerinin mobil cihazlar üzerinden istedikleri konumdan tek bir tıklama sistemi sayesinde yönetici paneline erişip, işletmenin bütün yönetim sistemine bağlandığı sistemdir. Böylelikle işletme sahipleri, işletmeyi uzaktan takip etme, izleme, müdahale etme ve yönetme şansına sahip olur. Bu Modül restoran sistemlerinde gerekli olan sistemlerden biridir ve sistemin en önemli parçası olarak görülür.

Mutfak Ekranıyla Sipariş Takibi

Müşterilerin işletmeye girdikleri anda servis personelinin siparişi alması ve anlık olarak bu siparişler mutfak ekranına yansır. Böylelikle mutfak personelleri siparişleri hatasız bir şekilde hazırlar. Fakat müşteriler siparişlerde değişim isterlerse kasiyerin bu işlemleri yapması ve mutfak ekranına yansıtmasıyla süreç hatasız bir şekilde başlar.

Logo Entegrasyonu

İşletme hesaplarının sağlıklı kalmasını sağlar. Ayrıca stok, fatura tahsilatı gibi farklı kategorilerin tek çatı altında toplanmasını sağlamaktadır.

Kurye Takip Sistemi

Kurye takip programı sayesinde işletmelerin müşterilerle iyi bir ilişki kurması içten bile değildir. Ayrıca bu sistemler sayesinde kuryeler takip edilebilir ve siparişlerin gecikme durumları ortadan kalkar. Bu sistem sayesinde kuryelerinizi daha iyi organize edebilirsiniz.

Mobil Sipariş Entegrasyonu

Android ve IOS sistemlerine uyumlu olan uygulamalarımızla el terminallerinden alınan performansın üzerinde olan bir seviyeye çıkabilirsiniz. Menü ve alt menülere hızlı erişim sağlayabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde dijital cihaz maliyeti azalacak.